HOT:

Asculta imnul verii:

data curenta:

Romania - locul 2 in topul luxului

Intr-o tara unde salariul minim pe economie este mult sub media Uniunii Europene industria de lux prospera. Astfel, potrivit unui raport de piata al companiei de consultanta pe piata de lux, CPP Management, Romania ramine una dintre cele mai atractive piete pentru brandurile de top din industria de lux internationala. Afinitatea pentru brandurile de lux precum si serviciile de tip "luxury" aduc Romania pe locul 2 in regiune, primul loc fiind ocupat de Ucraina. Potrivit CPP Management, locul 3 revine Bulgariei, la egalitate cu Serbia si Croatia. "Apartenenta la Uniunea Europeana nu este o garantie a unei piete atractive pentru produse si servicii de lux. Cel mai bun exemplu in acest sens este Ungaria si Cehia, primele tari est europene care s-au alaturat UE. Este vorba de o filozofie diferita de achizitie de produse si servicii luxury branded. Este vorba de o abordare de tip anglo-saxona, adica de o preferinta pentru produsele non luxury branded, criteriile principale de achizitie calitatea si pretul, designul si brandul fiind pe ultimele locuri in procesul de decizie al consumatorului", explica Oliver Petcu, reprezentant CPP Management. In ceea ce priveste Cehia si Ungaria cel mai bun exemplu este Louis Vuitton care are de aproximativ 2 ani magazine atit la Praga cit si la Budapesta. Problema este ca in aceste magazine vinzarile sint printre cele mai reduse din zona europeana, principalii clienti al acestor magazine fiind turistii dar care nu pot asigura o constanta a vinzarilor. "Aceeasi situatie o intilnim si in Polonia, cea mai mare piata est europeana, tara care este si ea membra a Uniunii Europene. O serie de branduri de lux au incercat, in ultimii ani mai multe variante de parteneriat in Polonia insa toate s-au soldat cu un esec. Singurele branduri care s-au dovedit a fi de succes fiind Max Mara, Hugo Boss, Ferrgamo, acestea fiind pe gustul polonezilor, orientati catre branduri cu un stil simplu, clasic si un pret relativ redus fata de marcile de top cum ar fi Dolce Gabbana, Chanel sau Ralph Lauren" explica Oliver Petcu.

Locul 3 la magazine

Specialistii din domeniu spun despre Bulgaria si Romania ca sint similare din puncte de vedere a pietei de lux cu Ucraina si Rusia. In toate aceste patru tari afinitatea pentru branduri si servicii de lux este la cel mai ridicat nivel din regiune si poate chiar din intreaga Europa, targetul fiind extins de la clientii cu foarte multi bani pina la clasa medie-superioara care aloga bugete din ce in ce mai mari produselor si serviciilor de lux. In aceste tari industria de lux pare a fi trasa la indigo. Astfel, segmentele de piata cu cea mai mare cerere deci cu cel mai important volum al vinzarilor sint reprezentate de autoturisme, moda, accesorii, bijuterii si ceasuri, parfumerie - cosmetice, diferite gadgeturi tehnologice, SPA, hotelarie si selective retailing. Din punct de vedere al penetrarii brandurilor si serviciilor de lux, Ucraina ocupa un detasat loc 1 (unele branduri preferind aceasta tara in defavoarea altor tari din Europa de Vest), urmata de Bulgaria locul 3 revenind Romaniei. Astfel, in ultimele 14 luni Bulgaria a depasit Romania din punct de vedere al numarului de francize si magazine de tip multibrand care s-a dublat. In timp ce Armani a refuzat o noua propunere de franciza in Romania, in ultimele 6 luni franciza Emporio Armani din Sofia inregistreaza recorduri de vinzari la nivel national. Aceiasi situatie este intilnita si la companiile reprezentate in sistem multibrand. Adica in Bulgaria vinzarile Dolce Gabbana, Versace, Yves Saint Laurent, Fendi avind niveluri cel putin duble fata de vinzarile inregistrate de aceleasi branduri in Romania. Explicatia ar fi ca in timp ce magazinele din Sofia s-au axat pe brandurile de top cum ar fi Dolce Gabbana, Versace, Armani, Prada sau Valentino, magazinele din Bucuresti merg pe strategia unor branduri de nisa. Si pe undeva este firesc ca intr-o piata emergenta ca Romania, cu o educatie destul de redusa la nivelul brandu rilor de lux, branduri cum ar fi Chloe, Barbara Bui, Jimmy Choo, Yves Saint Laurent sau Alexander McQeen sa inregistreze un nivel scazut de vinzari. De aici si rata redusa a profitabilitatii, dictata din ce in ce mai mult de nivelul chiriilor retail din Bucuresti, aflate intr-o continua crestere datorita expansiunii agresive a retelelor de banci si farmacii. "In Bucuresti ramine in continuare si problema zonarii, neexistind nici un fel de strategie pentru un concept de tip "luxury street" in care sa fie concentrate mai multe branduri de lux. Un exemplu recent este dificultatea identificarii unui spatiu pentru viitorul magazin Louis Vuitton din Romania. Se pare ca celebra marca franceza se va orienta catre o locatie de tip high street in detrimentul unei locatii tip shopping center", conchide reprezentantul CPP Management.

La Bucuresti, ca la Londra

In urmatoarea perioada magazinul Cocor din Bucuresti va deveni un adevarat "pol al luxului" din capitala Romaniei. "A sosit momentul sa ne rebrenduim. In acest sens, avem programata o investitie de 18 milioane de euro bani cu care vom transforma vechiul magazin Cocor intr-un adevarat magazin de lux. Cu alte cuvinte vrem sa mutam polul de greutate al comertului de lux din Calea Victoriei si Dorobanti in Centrul Istoric in magazinul Cocor" spune Dan Barbulescu, presedintele consiliului de administratie al SC Cocor SA. Conducerea Cocor spera sa gazduiasca cele mai prestigioase branduri din industria internationala de lux. Interesant este faptul ca intreaga fatada a magazinului Cocor va fi acoperita cu ecrane tv gigantice pe care se vor derula clipuri publicitare. Ecrane similare mai sint la New York pe cladirea Time Square si in Singapore pe magazinul Hermes. Ca marime, ecranul de la Cocor - in valoare de 3 milioane de euro, va fi al doilea din Europa dupa Picadilly Circus din Londra.

Niciun comentariu: